Каспий теңізіндегі Көбейтұз көлінің ластануына және итбалықтардың ұрылуына байланысты оқиғалар қоғамдық резонанс тудырып, экологиялық мәдениет пен экологиялық тәрбиені қалыптастырудың маңыздылығын тағы бір рет көрсетті. Бұл процеске әртүрлі институттар қатысуы керек екені түсінікті, бірақ білім беру ұйымдарының рөлі өте маңызды. Өйткені, ерте жастан бастап балаларымызға табиғатпен үйлесімді және үйлесімді өмір сүруге, қоршаған әлемге ұқыпты қарауға, ресурстарды ұтымды пайдалануға үйрету өте маңызды. Экологиялық тәрбие-бұл эмоционалды жауаптылық, адамгершілік және ізгілік. Ел Президенті мектептерде экоқұрылымды енгізу туралы тапсырма бергеннен кейін, біз әріптестерімізбен және сарапшылармен бірге қолданыстағы оқу бағдарламаларына талдау жүргізіп, бірнеше шешім дайындадық, олардың кейбіреулері осы жылы іске асырылатын болады. Жалпы, білім беру ұйымдарында құндылыққа бағдарланған оқыту мен тәрбиелеу біз үшін аса маңызды басымдық болып табылады. Бұл туралы келесі посттарда толығырақ, бірақ әзірге мен экологияның қалыптасуына қысқаша тоқталамын.
1. Экоқұрылымды негіздерден бастау керек. Сондықтан жаңа оқу жылында барлық мектептерде экотематика бойынша сынып сағаттары өткізіледі. Қазірдің өзінде біздің педагогтар мен сарапшылар барлық сыныптарға арналған бағдарламаларды әзірлеуді аяқтап жатыр. Сондай-ақ, тақырып бойынша талқылау жүргізілуде.
2. Балалар да, олардың ата-аналары да экологиялық білімге ие болуы керек. Балалар ата-аналарының не істейтінін жасайды. Сондықтан ата-аналар балаларына үлгі болып, қоршаған ортаға ұқыпты қарау керек. Ата-аналармен жұмыс жүргізу маңызды.
3. Конкурсқа дайындық кезінде жаңа білім алудан гөрі қызықты ештеңе жоқ. Бала ақпаратты пассивті қабылдап қана қоймай, сонымен бірге осы процеске белсенді қатысады. Сондықтан "Дарын" орталығының базасында экологиялық бағыт бойынша ғылыми жобалардың конкурстары өткізілетін болады. Эко-квесттер, шеберлік сыныптары, театрлық қойылымдарды дайындау, қайталама шикізатты пайдалана отырып, экоматериалдан бұйымдар жасау және т.б. ұйымдастырылатын болады.
4. Қосымша білім маңызды рөл атқарады. Бұл бағыттағы жұмыстарды әр түрлі үйірмелер, клубтар, оқушылар сарайлары жандандырады. Бұдан басқа, Білім және ғылым министрлігі 2020-2021 оқу жылынан бастап БҰҰДБ-мен бірлесіп білім алушыларда экологиялық мәдениет, экологиялық білім және тәрбие деңгейін арттыру жөніндегі жаңа жобаны іске асыруды бастады. Бұл жоба аясында не істелетін болады: – жер, ауа, су, Энергия, биоалуантүрлілік сияқты маңызды экологиялық аспектілерді ашатын ақпараттық-білім беру бейнесюжеттері, көп сериялы анимациялық бейнероликтер жасалады. Сондай-ақ, барлық осы бағыттар бойынша интерактивті онлайн-сабақтар дайындалады. - Біз жүйелі негізде экоакциялар, көрмелер, мектепті үздік көгалдандыру конкурстарын өткізуді жоспарлап отырмыз. - Білім беру ұйымдарының жанынан экологиялық алаңдар (жылыжай кешені, энергия тиімді жарықтандыру, күн панельдері, тамшылатып суару, сенсорлық крандар және т.б.) жасағымыз келеді. – Бұдан басқа, біздің педагогтар да өз біліктіліктерін арттырады - экоқұрылым саласындағы түрлі ұйымдармен және сарапшылармен өзара іс-қимыл жасайды. Экологиялық мәдениет біздің ортақ мәдениетіміздің ажырамас бөлігіне айналуға тиіс. Біз балаларымыздың қоғам мен табиғаттың өзара әрекеттесуін біліп, осы дағдыларды ересек өмірде қолданғанын қалаймыз. Адам күн сайын қандай экологиялық іздер қалдыратынын білді. Мысалы, ұялы телефондарды, тұрмыстық аспаптарды, машиналар мен ұшақтарды пайдаланған кезде. Біз әртүрлі заттарды өндіруге қанша су жұмсалатынын түсіндік, мысалы, тек футболка жасау үшін (шамамен 2700-3000 литр). Экоқұрылым бізге үнемділікті үйретеді, біздің мәдениетте ол ежелгі дәуірден бері келе жатыр. Қазақтарда "су үшін де сұраныс болады" немесе "Ысырап болады" деген мағынаны білдіретін "суың да сұрауы бар"деп айтылады. Қорытындылай келе, Мемлекет басшысының тапсырмасы орындалатынын, тиісті жұмыс жүргізіліп жатқанын атап өтемін.